Den som under onsdagsmorgonen försöker logga in på 1177.se möts av ett felmeddelande. En felsökning pågår.

Under onsdagsmorgonen går det inte att logga in på 1177.se och göra vårdärenden. Den som försöker logga in på sajten, via app eller webbläsare i mobiltelefon eller dator, möts i stället av ett felmeddelande.

”Application is not available. The application is currently not serving requests at this endpoint. It may not have been started or is still starting”, går att läsa.

Använd rätt typ av e-legitimation

För att logga in på 1177.se behöver du ha ett svenskt personnummer och någon av nedanstående e-legitimationer.

  • Bank-id
  • Mobilt bank-id
  • Freja+

Mobilt bank-id och mobilt säkerhets-id 

Du kan inte logga in på 1177.se med bankernas Mobilt Säkerhets-id eller motsvarande e-legitimationer med lägre säkerhet. För att logga in på 1177.se krävs mobilt bank-id. 

Mobilt bank-id och mobilt säkerhets-id ser likadana ut på din mobiltelefon. Det är inte alltid lätt att veta vilken typ av e-legitimation du har. Vissa banker utfärdar mobilt bank-id till ungdomar under 18 år, men inte alla. Kontrollera med din bank vad som gäller

Testa din e-legitimation

Problemen kan också bero på din e-legitimation.
Om du har någon av ovanstående kan du testa e-legitimationen på CGI:s webbplats. CGI är det företag som har hand om inloggningen med e-legitimation.
Kontakta utgivaren av din e-legitimation om testet visar att den inte fungerar som den ska.

Kontakta supporten om testet visar att e-legitimationen fungerar men du ändå inte kan logga in. 

Du kan kontakta supporten genom att fylla i formuläret som du når via denna sida. Längre ned i formuläret hittar du även telefonnummer till supporten.

Aktivera Javascript

Du behöver ha programmet Javascript aktiverat i din webbläsare för att kunna logga in. Javascript gör bland annat att webbsidor visas på rätt sätt. 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *